
Forecasting Financial Markets: The Psychological Dynamics of Successful Investing Relié – 30 mai 1998
Édition en Anglais de Tony Plummer (Auteur)
-
- Capture d’écran du 2021-07-30 19-13-04.png (81.74 Kio) Vu 516 fois
The ability to make money in financial markets depends most critically on an individual's ability to make decisions independent of the crowd. This work shows traders how, by being aware of the forces
AT work in the financial markets, they can use them to their own advantage. It focuses on: the way that the crowd influence creates specific price movements and patterns, rhythmic oscillations and mathematically-related price movements; the design of trading systems; knowing when to enter a position or exit a position; how market price movements trigger negative and self-defeating behaviour patterns; how best to recognize these patterns and override them; and how to enhance confidence in one's ability to succeed. This edition is fully revised and updated, giving fresh insights into the psychology of trading and market activity, and showing how to achieve trading advantage.

La capacité de gagner de l'argent sur les marchés financiers dépend surtout de la capacité d'un individu à prendre des décisions indépendamment de la foule. Cet ouvrage montre aux traders comment, en étant conscients des forces à l'œuvre sur les marchés financiers, ils peuvent les utiliser à leur avantage. Il se concentre sur : la façon dont l'influence de la foule crée des mouvements et des modèles de prix spécifiques, des oscillations rythmiques et des mouvements de prix liés mathématiquement ; la conception de systèmes commerciaux ; savoir quand entrer ou sortir d'une position ; comment les mouvements des prix du marché déclenchent des comportements négatifs et autodestructeurs ; comment reconnaître au mieux ces modèles et les contourner ; et comment accroître la confiance en sa capacité de réussir. Cette édition est entièrement révisée et mise à jour, donnant de nouvelles perspectives sur la psychologie du trading et de l'activité du marché, et montrant comment obtenir un avantage commercial.